Blog2022-03-22T12:50:16+00:00

Blog

Hoe richt je als bedrijf je salesprocessen in?

Het opzetten van effectieve salesprocessen is essentieel voor het succes van een bedrijf. Hier zijn enkele stappen die je kunt nemen om goede salesprocessen op te zetten: Definieer je doelgroep: Bepaal wie je ideale klanten zijn en welke behoeften en uitdagingen zij hebben. Dit helpt je om gerichte verkoopstrategieën te ontwikkelen en je sales team beter te laten begrijpen hoe ze waarde kunnen bieden aan potentiële klanten. Ontwikkel je verkoopstrategie: Dit omvat het bepalen van je aanpak om nieuwe leads te genereren, het opbouwen van relaties met potentiële klanten, het [...]

Acquisitie is als vissen in een rivier

Stel je voor dat telefonische acquisitie is als het vissen in een rivier. De telefoon is jouw hengel en het gesprek is jouw aas. Net als bij vissen, moet je geduld hebben en weten waar je moet zijn om de vissen aan de haak te slaan! Bij New Business Matters weten we dat als geen ander! Onderzoek je doelgroep Allereerst moet je de juiste rivier kiezen. Dit betekent dat je je doelgroep moet onderzoeken en begrijpen waar ze actief zijn. Als je bijvoorbeeld probeert om te verkopen aan bedrijven, kun [...]

Wie zaait, zal oogsten

Ik geloof heilig in uitdrukkingen. "Wie zaait zal oogsten"' is een van mijn favorieten, ook in relatie tot acquisitie, onze core business, is deze uitdrukking heel toepasselijk. Acquisitie vereist vaak veel tijd, moeite en middelen om potentiële klanten te bereiken en te overtuigen. Deze uitdrukking betekent, dat als je hard werkt en investeert in iets, je er uiteindelijk de vruchten van zult plukken. Het kan even duren voordat je de beloningen ziet, maar als je consistent blijft zaaien, zul je uiteindelijk een oogst binnenhalen. Als je veel energie steekt in [...]

Succesvol worden in acquisitie

Succesvol worden in acquisitie, oftewel het actief benaderen van potentiële klanten, kan een belangrijke rol spelen in het opbouwen en laten groeien van een bedrijf. Hieronder staan enkele tips die kunnen helpen bij het succesvol worden in acquisitie: Ken je doelgroep: Het is belangrijk om te weten wie je doelgroep is en wat hen drijft. Hoe beter je hun behoeften en uitdagingen begrijpt, hoe beter je in staat zult zijn om hen te overtuigen van de waarde van jouw product of dienst. Wees proactief: Wacht niet tot potentiële klanten naar [...]

Envelop met een bobbel

De “bobbel in de envelop” is een beproefde marketingtechniek om ontvangers te triggeren de envelop te openen. Hij valt op tussen de reguliere post en mensen willen weten, wat er in die envelop zit! De attentiewaarde is groot. Wat heeft dit te maken met New Business Matters? Stel je hebt een bedrijf en je hebt potentiële klanten een envelop met een bobbel gestuurd. Daarin zat bijvoorbeeld een pen met logo, of een dobbelsteen met daaraan gekoppeld een mooie actie. Leuk bedacht, goed uitgevoerd, maar nu? Veelal blijft het hier hangen [...]

Wat heeft FEAR te maken met telefonische acquisitie?

Wat heeft FEAR te maken met telefonische acquisitie? De meeste mensen zijn bang acquisitie te doen terwijl ze acquisitie echt nodig hebben. De reden is dat ze bang zijn om afgewezen te worden. Alles! Wat ons team niet kent is angst. De angst om de telefoon te pakken, de angst om afgewezen te worden.  Wij zijn het helemaal eens dat de afkorting van FEAR False Evidence Appearing Real is. Wij denken in mogelijkheden. Wij geloven heilig dat wanneer je zaait op vruchtbaar grond je altijd kunt oogsten. Meer weten hoe [...]

Go to Top