Blog2022-03-22T12:50:16+00:00

Blog

Waarom ik acquisitie zo leuk vind

Veel mensen vragen mij: Waarom vind jij acquisitie zo leuk? Wat maakt het zo bijzonder? Voor mij begint alles met een kennismaking met de potentiële klant. Samen bepalen we een strategie, spreken we af wie we gaan targeten en wat het beoogde resultaat is. En wat een feest is het als de eerste afspraken binnenkomen! Binnenkort bestaat New Business Matters 10 jaar en nog steeds voelt het als het zoetste succes wanneer ik een afspraak heb gemaakt voor een klant. Dat is wat mij elke ochtend motiveert – en mijn [...]

Een beller is sneller

Die uitdrukking ken je vast. Bellen is snel, direct, maar voor sommigen ook ongemakkelijk. Een goed telefoongesprek moet aan een aantal voorwaarden voldoen, zeker als het gaat om acquisitie. Hoe kom je overtuigend over? Het is eigenlijk net als met een goed recept, als je er alle ingrediënten voldoende en op de juiste manier in doet, dan heb je een heerlijke maaltijd. Gebruik je van het een of ander niet voldoende, dan kun je het misschien wel eten, maar is het minder lekker. Hier is het recept voor een goed [...]

De kracht van online marketing in combinatie met acquisitie

Deze week wil ik het hebben over hoe je online marketing kunt combineren met telefonische acquisitie om je resultaten te verbeteren. Stel je voor: een potentiële klant heeft een whitepaper of e-book gedownload of heeft specifieke pagina’s op je website uitgebreid bekeken. Dit is een duidelijk signaal dat er interesse is. Door daarna contact op te nemen via een vriendelijk telefoontje, maak je die interesse concreet. Het resultaat? De kans op een afspraak is veel groter dan bij een koude benadering. Zelfs een goed opgestelde digitale mailing of een persoonlijke, [...]

Dankbaarheid

Het afgelopen jaar was zakelijk een succes, maar privé kende ik de nodige uitdagingen. Het verlies van dierbaren en de noodzaak om mezelf opnieuw uit te vinden, hebben me gevormd. Des te bijzonderder is het om te merken hoe dankbaarheid zich kan uiten: een klant die niet alleen mij, maar ook mijn rechterhand Sabine Hennevanger verrast met een prachtig pakket als blijk van waardering. Dat raakt me echt. Ik wens iedereen een gezond, gelukkig en succesvol 2025 toe. En vergeet niet: als je zaait op vruchtbare grond, kun je altijd [...]

Nieuw jaar nieuwe kansen

De donkere dagen voor Kerst komen er aan, maar dat wil niet zeggen dat de business stopt! Juist het einde van het jaar is een mooi moment om te reflecteren op wat geweest is, maar vooral ook om plannen te maken voor het komende jaar. Welke doelen heb jezelf gesteld? Welke ambities heb je nog? Loop je over van nieuwe ideeën? Wil je groeien, of consolideren? Wil je personeel aannemen, of inhuren? Hoe dan ook: als je iets wil bereiken, zul je in beweging moeten komen. Als je doet, wat [...]

Klaar voor 2025?

Dit is hét moment om vooruit te kijken! Het jaar loopt bijna ten einde. De dagen tussen Kerst en Oud & Nieuw zijn vaak gezellig en ontspannen, maar ook een goed moment om na te denken over je organisatie: Hoe gaat het nu eigenlijk? Ben ik tevreden met waar ik sta? Heb ik mijn omzetdoelstellingen gehaald? Als je tot de conclusie komt dat je omzetdoelen achterblijven, dan is het misschien tijd om in 2025 een salesfunnel op te zetten. Dat klinkt misschien ingewikkeld, maar dat is het niet. Ik kan [...]

Go to Top